Рабочая тетрадь Rainbow English 3. Unit 1. Step 2
1. Послушай и отметь те фразы, которые произносит диктор (2).
Ответ: Фразы, произнесенные диктором, выделены жирным шрифтом.
- a) This frog is green.
b) These frogs are green. — [З’и:з фрогз а: гри:н] — Эти лягушки зеленые. - a) That pig is pink. — [З’э’т пиг из пинк] — Та свинья розовая.
b) Those pigs are pink. - a) This chick is yellow. — [З’ис чик из йеллоу] — Этот цыпленок желтый.
b) That chick is yellow.
2. Напиши одну строчку каждого нового слова и постарайся эти слова запомнить.
3. Посмотри на картинки и допиши предложения, используя местоимения this, that, these, those.
- I can see a cake. — [Ай кэ’н си: э кэйк] — Я вижу торт.
This cake is on the dish. — [З’ис кэйк из он з’е диш] — Этот торт на блюде. - I can see a pen. — [Ай кэ’н си: э пэн] — Я вижу ручку.
This pen is on the book. — [З’ис пэн из он з’е бу:к] — Эта ручка на книге. - I can see a book. — [Ай кэ’н си: э бу:к] — Я вижу книгу.
This book is on the table. — [Зис бу:к из он з’е тэйбл] — Эта книга на столе. - I can see two dogs. — [Ай кэ’н си: ту: догз] — Я вижу двух собак.
These dogs are under the beds. — [З’и:з догз а: андэ: з’е бэдз] — Эти собаки под кроватями. - I can see three cats. — [Ай кэ’н си: с’ри: кэ’тс] — Я вижу трех кошек.
Those cats are by the door. — [З’оуз кэ’тс а: бай з’е до:] — Те кошки у двери. - I can see two blouses. — [Ай кэ’н си: ту: блаузиз] — Я вижу две блузки.
These blouses are on the beds. — [З’и:з а: он з’е бэдз] — Эти блузки на кровати.
4. Помоги Хэрри написать вопросы о том, где находятся предметы и животные, которые достаточно далеко от него.
- Where are those buses? — [Уеэ: а з’оуз басиз?] — Где те автобусы?
- Where is that bike? — [Уеэ: из з’э’т байк?] — Где тот велосипед?
- Where are those trees? — [Уеэ: а: з’оуз три:з?] — Где те деревья?
- Where is that horse? — [Уеэ: из з’э’т хо:с?] — Где та лошадь?
- Where are those cows? — [Уеэ: а: з’оуз кауз?] — Где те коровы?
5. Нарисуй часовые стрелки на каждом циферблате так, чтобы подпись соответствовала рисунку.
- It’s eight o’clock. — [Итс эйт о клок] — 8 часов
- It’s twelve o’clock. — [Итс туэлв о клок] — 12 часов
- It’s four o’clock. — [Итс фо: о клок] — 4 часа
- It’s eleven o’clock — [Итс илэвэн о клок] — 11 часов
- It’s two o’clock. — [Итс ту: о клок] — 2 часа
- It’s one o’clock. — [Итс уан о клок] — 1 час
Источник статьи: http://angl-gdz.ru/rt-rainbow-english-3-1-2/
Рабочая тетрадь Rainbow 3 класс Афанасьева. Unit 1 , Step 2, Страница 5, 6, 7
Unit 1. Step 2 – Юнит 1. Степ 2.
1. Послушай и отметь те фразы, которые произносит диктор, (2).
1 – b. These frogs are green. — [З’и:з фрогз а: гри:н] – Эти лягушки зеленые.
2 – a. That pig is pink. — [З’э’т пиг из пинк] – Та свинья розовая.
3 – a. This chick is yellow. — [З’ис чик из йеллоу] – Этот цыпленок желтый.
2. Напиши одну строчку каждого нового слова и постарайся эти слова запомнить.
3. Посмотри на картинки и допиши предложения, используя местоимения this, that, these, those.
Образец: I can see a tulip. This tulip is in the jug. – Я вижу тюльпан. Этот тюльпан в кувшине.
I can see two beds. These beds are in the bedroom. – Я вижу две кровати. Эти кровати в спальне.
I can see a cake. – This cake is on the dish.
Я вижу торт. – Этот торт на блюде.
I can see a pen. – This pen is on the book.
Я вижу ручку. – Эта ручка на книге.
I can see a book. – This book is on the table.
Я вижу книгу. – Эта книга на столе.
I can see two dogs. – These dogs are under the beds.
Я вижу двух собак. – Эти собаки под кроватями.
I can see three cats. – Those cats are by the door.
Я вижу трех кошек. – Эти/те кошки у двери.
I can see two blouses. – These blouses are on the beds.
Я вижу две блузки. – Эти блузки на кроватях.
4. Помоги Хэрри написать вопросы о том, где находятся предметы и животные, которые достаточно далеко от него.
Образец: Where is that plane? – Где тот самолет?
Where are those buses? — [Уеэ: а з’оуз басиз?] – Где те автобусы?
Where is that bike? — [Уеэ: из з’э’т байк?] – Где тот велосипед?
Where are those trees? — [Уеэ: а: з’оуз три:з?] – Где те деревья?
Where is that horse? — [Уеэ: из з’э’т хо:с?] – Где та лошадь?
Where are those cows? — [Уеэ: а: з’оуз кауз?] – Где те коровы?
5. Нарисуй часовые стрелки на каждом циферблате так, чтобы подпись соответствовала рисунку.
- It’s eight o’clock. — [Итс эйт о клок] — 8 часов
- It’s twelve o’clock. — [Итс туэлв о клок] — 12 часов
- It’s four o’clock. — [Итс фо: о клок] — 4 часа
- It’s eleven o’clock — [Итс илэвэн о клок] — 11 часов
- It’s two o’clock. — [Итс ту: о клок] — 2 часа
- It’s one o’clock. — [Итс уан о клок] — 1 час
Источник статьи: http://xn—-btbeegalms2a3a1h.xn--p1ai/rabochaja-tetrad-rainbow-3-klass-afanaseva-unit-1-step-2-stranica-5-6-7/
Указательные местоимения this, these, that и those. Упражнения с ответами
Сегодня поработаем над указательными местоимениями. Упражнения на this / that, these / those помогут вам раз и навсегда разобраться в теме указательные местоимения в английском. Я подобрала несколько несложных упражнений для детей и парочку посложнее для взрослых. Упражнения на this, that, these и those идут в порядке возрастания сложности. В конце статьи вы найдете ответы на большинство упражнений.
This, that, these, those упражнения.
Упражнение 1. Circle the correct word.
- this /these shoes
- this / these trousers
- this / these socks
- this / these shorts
- this / these trainers
- this / these hat
- this / these dress
- this / these blouse
- this / these skirt
- this / these scarf
- this / these boots
- this / these tights
Упражнение 2. Choose the correct word.
- This / These trousers are black.
- That / Those shirt is very nice.
- That / Those shoes are comfortable.
- This / These skirt is old.
- This / Those T-shirt is my brother’s.
- That / Those T-shirt is very small.
Упражнение 3. Write in this or these.
- Take _______ trousers.
- Take _______ sweater.
- Don’t take _______ bag.
- Don’t take _______ shorts.
- Take _______hat
- Take _______scarf.
- Don’t take_______ boots.
- Take _______ shoes.
Упражнение 4. Составь и запиши предложения. Make sentences.
Упражнение 5. Circle the right word.
- This /These is a car.
- That / Those are planes.
- Those /That is a whale.
- That / Those are sharks.
- This / These is my guitar.
- That / Those is an island.
Упражнение 6. Insert the correct word.
- This __________ is easy. a) questions b) homework
- These ___________ are my neighbors. a) women b) man
- What are you doing ________ afternoon? a) that b) this
- Who’s ________ speaking? a) this b) it
- These are my glasses and ________ are hers. a) those b) that
- We are going to the seaside __________ summer. a) that b) this
- __________ man over there is a famous politician. a) That b) These
Упражнение 7. Insert this, that, these, those.
- None of _______ present expressed any surprise on hearing __________.
- Try one of _____________.
- _________ is a computer
- ___________ are the TV sets of the latest type.
- Suddenly I felt something soft and warm on my knees. _________ was a cat.
- Whom were you talking with? ________ was a friend of mine.
Упражнение 8. Fill in the gaps with this, that, these, those.
- _________ people over there are waiting for the bus
- The day I first came to London was wonderful. I will remember _______day for ever.
- ______ summer I’m pretty busy.
- I’m working as a receptionist _______days.
- ________ were the days!
- Do you remember _______ winter when we all went to Egypt?
- Hello!__________ is Alan. Can I speak to Harry, please?
- _________ is a new cathedral and _________ one over there was built 900 years ago.
- Will you come over at five o’clock? I’ll be at home at _________ time.
- The summer of 1999 I spent in the country. I remember we had a lot of rain _______ year.
- _________ are my sisters. They have just arrived from London.
- Who was ________ girl I saw you with last night?
- Do you want to sit on ______chair here or on ________ one over there?
- _________ sweets you gave me last night were very nice.
- Look at _______ colourful air balloons in the sky!
- Clyde and Nancy have decided to buy a house ______ year.
- _________ trees over there were planted by the pupils of our school
- ______ buildings just in front of you were erected in the 18th century.
- Hello, Mrs Swift.________ is Mr Willis from Globe &Co speaking
- I wish I would have bought ______ woolen sweater last Sunday.
- You’d better take ________ The others we saw don’t match your dress.
- I couldn’t forget_________ beautiful girl I had met in the park.
- Do you know ________ little boy? He says he has been lost in the shop
- Can you reach ________ old books on the top shelf?
Упражнение 9. Write answers to the questions.
Example: Whose watch is this? (Linda) This is Linda’s watch
- Whose books are these? (the pupils)
- Whose house is this? (John)
- Whose offices are these? (the bankers)
- Whose flowers are these? (my mother)
- Whose translation is this? (my friend)
- Whose shoes are these? (my sister)
- Whose stamps are these? (Ted)
- Whose fields are these? (the farmers)
- Whose discovery is this? (Newton)
- Whose duties are these? (the pupils)
- Whose words are those? (our teacher)
Упражнение 10. Напишите эти предложения во множественном числе.
This is a cat. These are cats.
- That is a car
- This is a dog
- That is a star.
- This is his pencil
- That is his pen.
- This is a sheep.
- That is a child.
Упражнение 11. Translate into English paying attention to the use of demonstrative pronouns.
- Это были самые красивые розы, какие я когда-либо видел.
- Посмотрите, кто это? — Это один из наших студентов.
- Я где-то видел этого человека. — Это один из наших спортсменов. — Да, теперь я узнаю, это он
- Кто там? — Откройте, это я.
- Какие это были чудесные цветы!
Ответы к упражнениям на указательные местоимения.
1 these, 2 these, 3 these, 4 these, 5 these, 6 this, 7 this, 8 this, 9 this, 10 this, 11 these, 12 these
1 these, 2 that, 3 those, 4 this, 5 this, 6 that
1 these, 2 this, 3 this, 4 these, 5 this, 6 this, 7 these, 8 these
1 this, 2 those, 3 that, 4 those, 5 this, 6 that
1 b, 2 a, 3 b, 4 a, 5 a, 6 b, 7 b
1 those / that, 2 these или those, 3 this или that, 4 these или those, 5 that, 6 that
1 those, 2 that, 3 this, 4 these, 5 those, 6 that, 7 this, 8 this /that, 9 that, 10 that, 11 these, 12 that, 13 this /that, 14 those, 15 those, 16 this, 17 those, 18 these, 19 this, 20 that, 21 these, 22 that, 23 this. 24 those
Понравилось? Сохраните на будущее и поделитесь с друзьями!
5 Комментариев для “Указательные местоимения this, these, that и those. Упражнения с ответами”
Источник статьи: http://grammar-tei.com/ukazatelnye-mestoimeniya-this-these-that-i-those-uprazhneniya-s-otvetami/
Упражнения “Местоимения this-that-these-those” (с ответами)
1. Поставьте this или these . Переведите предложения.
- … cream isn’t good.
- … is my air-plane ticket.
- … books belong to his children.
- … river is the longest in the region.
- … trainers were made in Italy.
2. Поставьте that или those . Переведите предложения.
- … tomatoes are not fresh.
- … bag is mine.
- … letters are for Mike.
- … is our bus.
- … dogs bark every night.
3. Поставьте this, that, these или those . Переведите предложения.
- Could you pass me … dictionary beside you?
- … jeans over there are quite cheap.
- … apples are much sweeter that those ones.
- Look here! Do you like … ring?
- Do you know … woman in black over there?
- … shoes are very tight. I must take them off.
- How much are … teddy-bears in the shop-window?
- … tower looks so small because it’s far away.
- … dolphins we saw in the sea were so funny.
- … ice-cream I am eating is my favourite.
4. Измените предложения в единственном числе на множественное, или наоборот.
Н-р: That girl is my neighbor. (Та девушка – моя соседка.) – Those girl s are my neighbor s . (Те девушки – мои соседки.)
- This man is quite old. (Этот мужчина довольно стар.)
- That is our teacher. (Там наш учитель.)
- Pass me those spoons, please. (Передай мне те ложки, пожалуйста.)
- Is this your key? (Это твой ключ?)
- Look at this tulip. (Посмотри на этот тюльпан.)
- These tests are too difficult for me. (Эти контрольные слишком сложны для меня.)
- Who is that woman near the shop? (Кто вон та женщина возле магазина?)
- This dress looks great. (Это платье смотрится здорово.)
- Whose cars are these? (Чьи это машины?)
- Those glasses are broken. (Те бокалы разбиты.)
Ответы:
- This (Этот крем плохой.)
- This (Это мой билет на самолет.)
- These (Эти книги принадлежат его детям.)
- This (Эта река – самая длинная в регионе.)
- These (Эти кроссовки были сделаны в Италии.)
- Those (Те помидоры несвежие.)
- That (Та сумка моя.)
- Those (Те письма для Майка.)
- That (Там наш автобус.)
- Those (Те собаки лают каждую ночь.)
- that (Ты не передашь мне тот словарь рядом с тобой?)
- Those (Те джинсы вон там – довольно дешевые.)
- These (Эти яблоки намного слаще, чем те.)
- this (Посмотри сюда! Тебе нравится это кольцо?)
- that (Ты знаешь ту женщину в черном вон там?)
- These (Эти туфли очень жмут. Я должна их снять.)
- those (Сколько стоят те плюшевые медведи на витрине?)
- That (Та башня выглядит такой маленькой, потому что находится далеко.)
- Those (Те дельфины, которых мы видели в море, были такими забавными.)
- This (Это мороженое, которое я ем, – мое любимое.)
- These men are quite old. (Эти мужчины довольно стары.)
- Those are our teachers. (Там наши учителя.)
- Pass me that spoon, please. (Передай мне ту ложку, пожалуйста.)
- Are these your keys? (Это твои ключи?)
- Look at these tulips. (Посмотри на эти тюльпаны.)
- This test is too difficult for me. (Эта контрольная слишком сложна для меня.)
- Who are those women near the shop? (Кто вон те женщины возле магазина?)
- These dresses look great. (Эти платья смотрятся здорово.)
- Whose car is this? (Чья это машина?)
- That glass is broken. (Тот бокал разбит.)
Источник статьи: http://s-english.ru/uprazhneniya/pronouns-this-that-these-those