Меню Рубрики

Выберите правильные местоимения в объектном падеже the teacher always gives

Объектные местоимения в английском языке


Объектные местоимения
– это личные местоимения в косвенном падеже, т.е. это местоимения I, you, he, she, it, we, they просклоненные по падежам.

К счастью, в английском языке всего два падежа (общий и притяжательный), поэтому много запоминать не придется. Это значит, что личные местоимения в объектном падеже отвечают на вопросы всех пяти падежей в русском языке (родительный, дательный, винительный, творительный, предложный падежи).

В предложениях объективные местоимения играют роль дополнения и местоимений в коротких репликах: I am feeling tired. — Me too. Я устал. — Я тоже.

Subject pronouns

Object pronouns

меня?, мне, меня?, мной/мно?ю, обо мне

тебя?, тебе, тебя?, тобой/тобо?ю, о тебе?

его?/него?, ему?/нему?, его?, им/ним, о нём

её/неё, ей/ней, её, ей/е?ю/ней/не?ю, о ней

оно? (его?/него?, ему?/нему?, его?, им/ним, о нём

их/них, им, их/них, и?ми/ни?ми, о них

Перевод и употребление косвенных местоимений по падежам русского языка:

Выполните упражнение №1:

  1. Are you talking about ___? (обо мне)
  2. Do you know ___? (его)
  3. Don’t take ___! (это)
  4. He gave ___ a beautiful bracelet. (ей)
  5. He gave ___ good advice. (мне)
  6. He is staring at ___. (на нас)
  7. He saw ___ in the street. (меня)
  8. I bought this dress for ___. (для тебя)
  9. I know ___ very well. (его)
  10. I love ___. (тебя)
  11. I sent a letter to ___. (им)
  12. I want to go with ___. (с вами)
  13. Read this book. ___ is very interesting. (она)
  14. She looked at ___ in silence. (на нас)
  15. Show ___ the book. (ей)
  16. Show the book to ___. (ему)
  17. Take ___ as you find us. (нас)
  18. Take ___! (это)
  19. Tell ___ to call me up right away. (ему)
  20. Tell me everything about ___ (о них)
  21. This letter is for ___. (для вас)
  22. This text was translated by ___. (ею)
  23. This text was written by ___. (им)
  24. Where is the pencil? ___ is on the table. (он)
  25. Who broke the vase? – Not ___! (я)

Выполните упражнение №2 (выберите правильный вариант, который может заменить подчеркнутые слова):

1) The teacher always gives the students homework.

2) I am reading the book to my little sister .

3) The boys are riding their bikes .

4) My father is writing a letter to John .

5) I don’t know the answer .

6) Sally is going to Anne .

7) Open the window , please.

8) Can you tell the people the way to the airport, please?

9) The books are for Peter.

10) Can you help my sister and me , please?

Упражнение №1. Ответы: 1) me, 2) him, 3) it, 4) her, 5) me, 6) us, 7) me, 8) you, 9) him, 10) you, 11) them, 12) you, 13) it, 14) us, 15) her, 16) him, 17) us, 18) it, 19) him, 20) them, 21) you, 22) her, 23) him, 24) it, 25) me.

Упражнение №2. Ответы: 1) them, 2) her, 3) them, 4) him, 5) it, 6) her, 7) it, 8) them, 9) him, 10) us.

Источник статьи: http://eduengl.ru/grammatika/mestoimenie/202-obektnye-mestoimeniya-v-angliiskom-yazyke.html

Перепишите предложения, заменив существительное местоимением. 1. The teacher always gives (the students) homework. (me, them, you) 2. I

am reading the book to (my little sister). (her, us, him)

3. The boys are riding (their bikes). (it, them, her)

4. My father is writing a letter to (John). (me, her, him)

5. I don’t know (the answer). (she, her, it)

6. Sally is going to (Anne). (her, him, me).

7. Open (the window), please. (it, them, us).

8. Can you tell (the people) the way to the airport, please? (you, them, us).

9. The books are for (Peter). (him, her, you).

10. Can you help (my sister and me), please? (her, me, us).

Вместо существительных в первых скобках надо поставить местоимения, если что. Помогите, пожалуйста.

В 3 не может быть them, как ответила предыдущая девушка. Them переводится как им,а it переводится как это. Для слова bikes, которое переводится как байки, мотоциклы, мы не можем употребить слово им.

Другие вопросы из категории

teacher . (not be) happy if we forget to do our homework.

3. We’ll save some money if we . (walk) to town centre.

классе. учусь хорошо. и сами там ченибудь напридумайте плиз срочно.

Читайте также

(John) desk is near the window. (Tom) textbook is on the teacher^s table.
Mary is (Ann) friend. (Students) coats and bags are here. (Girl) name is Kate. Hellen sings in the (ladies) choir.
Перепишите предложения, вставив вместо точек глагол to be. Следите за согласованием глагола-связки с подлежащим в лице и числе.
1 My name . Kostya.
2 My surname . Ivanov.
3 I . from Minsk.
4 My phone number . 374893.
5 I . 17 years old.
6 My hobbies . reading and dancing.

shouldn’t allow your child use the playstation for a long time “

Tony said ” a friend of mine gave me his new digital camera to take some photos”

Mr. Samuel said ” will you use new equipment in your research project , Mr.Blake ? “

The teacher said to pupils ” what invention do you consider to be the most important for mankind ? “

film is (interesting) than the American one.

2.She is (good) student in the group.

Перепишите данные предложения, употребив существительные во множественном числе и сделав соответствующие изменения.

2.The book from this library is interesting.

3.Is this a tooth or a stone?

4.There was one goose in the field.

There is . house in . city.
. house is on . hill.
There is . bedroom in . house.
. bedroom is very nice.
Yesterday i saw . film.
. film was very interesting.
. London is situated on . Thames.
2. Перепишите предложения поставив существительные в притяжательном падеже
The (woman) house is near the bridge.
(Peter) hands are large.
(Ben) child is in hospital.
We see their (friends) maps.

пожалуйста помогите! заранее спасибо)

1. “Stop talking, Joe,” the teacher said. The teacher told Joe __________.

2. “Be careful, Nick” she said. She told him __________.

3. “Go to your room,” her father said to her. Her father told her __________.

4.”Don’t touch it,” she said to him. She told him __________.

5. “Don’t do that again,” he said to me. He told me __________.

6. “Where is my umbrella?” she asked. She asked __________.

7. “How are you?” Martin asked us. Martin asked us __________.

8. He asked, “Will you be at the party?” He asked __________.

9. “Where have you been?” the mother asked her daughter. The mother asked her daughter __________.

10. “When will we meet again?” she asked her friend. She asked her friend __________.

11. They said, “We were in London last week.” They said __________.

12. He said, “I will finish this paper tomorrow.” He said __________.

13. He said, “They won’t sleep.” He said __________.

14. She said, “It is very quiet here.” She said __________.

Источник статьи: http://russkij-yazyk.neznaka.ru/answer/1243529_perepisite-predlozenia-zameniv-susestvitelnoe-mestoimeniem-1-the-teacher-always-gives-the-students-homework-me-them-you-2-i/

Сборник упражнений по грамматике английского языка для студентов 1 курса (стр. 4 )

Из за большого объема этот материал размещен на нескольких страницах:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Задание 4.3. Выберите правильные притяжательные местоимения.

а) Is this (your / yours) book?

б) It’s (their/ theirs) door, not (our / ours).

в) They’re new pupils and I don’t know (their / theirs) names.

г) (My/ Mine) flat is bigger than (her/ hers), but (her/ hers) is nicer.

д) That’s not (my / mine) book. (My / Mine) is new.

е) They took (our / ours) books and we took (their / theirs).

ж) Are these pencils (her / hers)?

з) Is this (your / yours) house or (their / theirs)?

Задание 4.4. Выберите правильные местоимения в объектном падеже.

а) The teacher always gives the pupils homework: a) me; b) them; c) you.

б) I read the book to my little sister, a)her; b) us; c) him.

в) The boys are riding their bikes, a) it; b) them; c) her.

г) My father is writing a letter to John, a) him; b) her; c) me.

д) I don’t know the answer, a) she; b) her; c) it.

е) Open the window, please, a) it; b) them; c) us.

ж) Sally is going to Anne, a) her; b) him; c) me.

з) Can you tell the people the way to the cinema, please? a) you; b) us; c) them.

и) The books are for Peter, a) her; b) him; c) you.

к) Can you help my sister and me? a) her; b) me; c) us.

а) Кто (по профессии) ваш отец?

б) Те, кто знает английский язык, могут читать английские книги.

г) Кого вы встречаете сегодня?

д) Когда вы идете на работу?

е) Тот, кто любит читать книги, берет их в библиотеке.

ж) Чье это письмо? — Это наше письмо.

з) Кто этот человек? — Этот человек наш учитель.

и) Какие это книги? — Это хорошие книги.

к) Какие из этих книг наши? — Они все ваши.

Задание 4.6. Употребите нужное возвратное местоимение (myself, itself, herself, yourself, themselves, ourselves, your­selves).

1. Do you ever talk to. ? 2. They want to do it. 3. She washed. 4. Will you answer the letter. ? 5.1 looked at. in the mirror. 6. We shall tell her. 7. They have done the task. 8. She doesn’t like to speak about. 9. The story. is very good, but not the translation. 10. Children, do it. 11.1 shall ask him..

Задание 4.7. Вставьте somebody, anybody, nobody или everybody.

1. The question is so difficult that. can answer it. 2. left his bag in our classroom yesterday. 3. Has. in this group got a dictionary? 4. It is too late. I think there is. in the office now. 5. knows that plants like wa­ter. 6. Is there. here who knows English? 7. You must find. who can help you. 8. knew anything about our home task. 9. The question is very easy. can answer this question. 10. There is. in the next room. I don’t know him. 11. Please, tell us the story. . knows it. 12. Is there. you want to tell me? 13. Has. here got a red pencil?

Числительные обозначают количество предметов или порядок предметов при счете.

Числительные делятся на количественные, отвечающие на вопрос «сколько?» и порядковые, отвечающие на вопрос «который?».

Количественные числительные от 13 до 19 образуются прибавле­нием суффикса – teen к основе.

Числительные, обозначающие десятки, имеют суффикс – ty. По­рядковые числительные, кроме первых трех (first, second, third), обра­зуются прибавлением суффикса – th или -eth к соответствующим ко­личественным числительным. Существительные с порядковыми чис­лительными всегда употребляются с определенным артиклем.

Источник статьи: http://pandia.ru/text/80/430/77789-4.php

Контрольная работа №1 для студентов заочной формы обучения (СПО)

Международные дистанционные “ШКОЛЬНЫЕ ИНФОКОНКУРСЫ”

для дошкольников и учеников 1–11 классов

Порядок слов в предложении:

а ) in, lives, my, sister, New York

в ) we, every, or, day, football, play, badminton.

с ) are the centre of Moscow in now We

d) They together usually go home

e) Students the these study plans

2) Вставьте по смыслу личные местоимения:

3) Выберите правильные притяжательные местоимения:

1. Is this ( your / yours ) book ?

2. Are these pencils (her/hers)?

3. Is this (your/yours) house or (their/theirs)?

4. That is not (my/mine) book.

5. (My/mine) flat is bigger than (her/hers).

4) Замените выделенные слова местоимениями в объектном падеже:

1. The teacher always gives the pupils homework.

2. I read the book to my little sister .

4. The books are for Peter .

5. Can you tell the people the way to the cinema?

5) Переведите предложения на русский язык (Обратите внимание на указательные местоимения this these ; that those ):

1) Это мой чемодан. – Это мои чемоданы.

2) Это наша машина. – Это наши машины.

3) Это их ребёнок. – Это их дети.

4) Тот человек – наш учитель.

6) Составьте письменно вопросы из следующих слов:

4) Are in we classroom the

7) Вставьте неопределенный артикль « an » или « a »:

8) Образуйте множественное число следующих существительных:

1) a bus, a desk, a boy, a box, a city;

2) a child; a man, a tooth, a foot, a knife.

9. Прочитайте текст, переведите устно и выполните задания к тексту:

Family, in my opinion, is someone who loves you and whom you love either. It can be not only your parents but also people who are dear to you, who take care of you. For example, orphans have no parents but maybe on their lifeways, they meet people who become dear and important for them and they name it family. Or when you grow up and go away from your parents you meet someone who is another half of you – this man is also your family.

If you have someone who can do everything for you and you can do the same – you are lucky you have a family. I think that the family in this point of view is one of the most important things in our life, and people who have no family are always lonely and moreover nobody takes care of them.

The child without parents can’t enjoy the life other children live. And we have to take care of people, who are dear to us, especially if you’re the only child in a family because all love and care parents give only to you. And you should not break their heart.

From one hand, it is great to be the only child in a family but in some cases, it is not. On the plus side parents are always ready to help you but on the contrary when there is too much care it seems not to be good, because you cannot show your independence, do something yourself. Also you can feel lonely and bored.

But your parents often do whatever their child want and if it’s necessary they help you and warn. They always spend their time doing something together with child to make him happy or teach something. And you have to appreciate their care and love. Because nobody except them love you so much and know a lot about you.

As for me, I am the only child in family. And sometimes I think about how will I live if I have a sister or brother. Sometimes it is so boring to be at home along. I think about my parents, that all my childhood they helped me and did everything for me. But it doesn’t mean that I’m the main person in my family.

Family it is also our grandmothers, grandfathers, aunts, uncles. And the family tree has a long history of generations that sometimes are so ancient that we cannot remember the members of it, the names and occupation. And of course we know about our forefathers from our grandparents.

As for me it’s really interesting to know who lived before me. And when I begin to ask my parents about forefathers I find for myself a lot of interesting things. For example, some features of character, which I have, or part of appearance. But it’s a pity that I know not a lot of people in my family branch.

Задание №1: Озаглавьте текст.

Задание №2: Выпишите 10 существительных в единственном числе и во множественном числе.

Задание №3: Переведите следующие предложения с русского на английский:

1) Например, сироты не имеют родителей, но возможно они встретят на своем пути людей, которые будут им дороги и важными для них, и они называют это семьей.

2) Что касается меня, я – единственный ребенок в семье.

3) Генеалогическое древо имеет долгую историю поколений, иногда на столько древнюю, что мы не можем вспомнить всех членов этого древа, их имен и происхождение.

Источник статьи: http://infourok.ru/kontrolnaya-rabota-dlya-studentov-zaochnoy-formi-obucheniya-spo-1223453.html

Adblock
detector